BEZPŁATNE PUBLICZNE SZKOŁY DLA DOROSŁYCH W RADOMIU

LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE - SZKOŁA POLICEALNA - BRANŻOWA SZKOŁA II STOPNIA
KWALIFIKACYJNE KURSY ZAWODOWE

Centrum Kształcenia Ustawicznego

im. Tadeusza Kościuszki

  • modules/mod_lv_enhanced_image_slider/images/cku/cku01.jpg
  • modules/mod_lv_enhanced_image_slider/images/cku/cku02.jpg
  • modules/mod_lv_enhanced_image_slider/images/cku/cku03.jpg
  • modules/mod_lv_enhanced_image_slider/images/cku/cku04.jpg
  • modules/mod_lv_enhanced_image_slider/images/cku/cku05.jpg
  • modules/mod_lv_enhanced_image_slider/images/cku/cku06.jpg
  • modules/mod_lv_enhanced_image_slider/images/cku/cku07.jpg
  • modules/mod_lv_enhanced_image_slider/images/cku/cku08.jpg

Kto jest online

Odwiedza nas 2 gości oraz 0 użytkowników.

Partnerzy

Technik archiwista

Technik archiwista zajmuje się gromadzeniem, opracowywaniem, zabezpieczaniem, udostępnianiem oraz postępowaniem końcowym z dokumentacją. Po ukończeniu szkoły absolwent może pracować w archiwach państwowych oraz archiwach zakładowych lub składnicach akt różnych instytucji. Zatrudnienie może także znaleźć w prywatnych firmach zajmujących się opracowywaniem i przechowywaniem akt.

Przedmioty w kształceniu:

  • podstawy archiwistyki
  • metody pracy w archiwum zakładowym
  • prawo archiwalne
  • języki obcy zawodowy w archiwistyce
  • prowadzenie archiwum i opracowywanie materiałów archiwalnych
  • podstawy przedsiębiorczości

Efekty kształcenia właściwe dla kwalifikacji wyodrębnionych w zawodzie technik archiwista.

AU.63. Organizacja i prowadzenie archiwum

1. Organizowanie archiwum

  • ustala wyposażenie archiwum;
  • określa zakres pracy archiwum;
  • przestrzega zasad obiegu pism;
  • wykonuje prace kancelaryjne;
  • obsługuje biurowe urządzenia techniczne;
  • opracowuje jednolity rzeczowy wykaz akt;
  • opracowuje instrukcję kancelaryjną;
  • sporządza instrukcję archiwalną;
  • ustala i stosuje normatywy kancelaryjno-archiwalne;
  • sporządza plan pracy archiwum zakładowego.

2. Prowadzenie archiwum

  • przyjmuje akta z komórek organizacyjnych do archiwum;
  • kontroluje prawidłowość sporządzania spisów zdawczo-odbiorczych oraz ich zgodność z przekazywanymi aktami;
  • sporządza wykazy spisów zdawczo-odbiorczych;
  • dobiera sposób rozmieszczenia akt w magazynie archiwalnym;
  • ewidencjonuje i opracowuje akta;
  • udostępnia zasoby archiwalne;
  • wykonuje kwerendy, sporządza zaświadczenia i odpisy oraz je wydaje;
  • prowadzi ewidencję użytkowników korzystających z zasobów archiwum oraz udostępnianej dokumentacji;
  • prowadzi działania profilaktyczne i zabezpieczające związane z zasobem aktowym;
  • sporządza sprawozdania z działalności archiwum;
  • popularyzuje dokumentację gromadzoną w archiwum.

3. Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej, przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwum państwowego

  • dokonuje oceny dokumentacji;
  • przygotowuje i wypełnia dokumenty niezbędne do brakowania;
  • występuje do archiwum państwowego o zgodę na brakowanie;
  • ustala sposób niszczenia wybrakowanej dokumentacji;
  • opracowuje materiały archiwalne zgodnie z wytycznymi państwowej służby archiwalnej;
  • przygotowuje materiały archiwalne do przekazania do archiwum państwowego.

4. Postępowanie w przypadku uszkodzenia, zagubienia i kradzieży dokumentacji archiwalnej lub likwidacji jednostki organizacyjnej

  • określa obowiązki archiwisty wobec likwidatora lub syndyka;
  • ocenia stan uporządkowania i zaewidencjonowania dokumentacji w archiwum;
  • przeprowadza skontrum zasobu archiwalnego;
  • zabezpiecza dokumentację;
  • podejmuje działania w przypadku uszkodzenia, zagubienia lub kradzieży dokumentów;
  • przygotowuje akta i przekazuje je sukcesorowi.

AU.64. Opracowywanie materiałów archiwalnych

1. Opracowywanie dokumentacji aktowej, technicznej i geodezyjno-kartograficznej

  • dobiera metody porządkowania dokumentacji;
  • określa przynależność zespołową i rodzaj dokumentacji;
  • segreguje, klasyfikuje i inwentaryzuje dokumentację;
  • opracowuje inwentarz archiwalny dokumentacji;
  • sporządza pomoce archiwalne dla dokumentacji.

2. Opracowywanie dokumentacji audiowizualnej

  • dobiera metodę porządkowania dokumentacji audiowizualnej;
  • segreguje, klasyfikuje i inwentaryzuje dokumentację audiowizualną;
  • opracowuje inwentarz archiwalny dokumentacji audiowizualnej;
  • sporządza kopie bezpieczeństwa dokumentacji audiowizualnej;
  • sporządza pomoce archiwalne dla różnego typu dokumentacji audiowizualnej.

3. Gromadzenie dokumentacji na nośnikach elektronicznych

  • dobiera metodę opracowywania dokumentacji na nośnikach elektronicznych;
  • porządkuje, inwentaryzuje i sporządza inwentarz archiwalny dokumentacji na nośnikach elektronicznych;
  • sporządza pomoce archiwalne dla dokumentacji na nośnikach elektronicznych;
  • posługuje się sprzętem do odtwarzania dokumentacji na nośnikach elektronicznych;
  • sporządza kopie bezpieczeństwa dokumentacji na nośnikach elektronicznych.